wtorek, 12 marca 2013

Posted by showmemagic On 23:17
Tak jak zapowiadałam dzisiaj kilka słów o technice, którą wykonała prawie prostokątne koraliki. Na koniec wrzucę zdjęcia pozostałych 2 bransoletek.



W skrócie- millefiori w przypadku modeliny polega na układaniu wałeczków modeliny w taki sposób, aby w przekroju powstał odpowiedni wzór. Trzeba pamiętać, żeby wszystkie kawałki ściśle do siebie przylegały. Wałeczki można ciąć, owijać je arkuszami z modeliny różnej grubości i wiele innych. Ograniczeniem jest wyobraźnia ;). W przypadku moich prawie prostokątnych koralików wykorzystałam 3 wałeczki i je zrolowałam, żeby do siebie przyległy i stworzyły jeden duży wałek, który następnie przecięłam na pół i złożyłam tak, żeby połówki stworzyły swoje lustrzane odbicie. Tym razem już nie rolowałam, a rozciągnęłam wałek i ponownie przecięłam na pół i złożyłam symetrycznie. Po rozciągnięciu powstał koralik, który możecie zobaczyć w pierwszej bransoletce z zaprezentowanych poniżej (środkowy). Nie jest to zbyt trudne, trzeba mieć tylko dobre i cienkie ostrze, a przed pokrojeniem na plasterki dobrze jest potrzymać modelinę przez jakiś czas w lodówce (ok. 30 minut, ale można też dłużej, a w tym czasie stworzyć jakiś inny wzór ;)).

A oto moje bransoletki.


Drugi twór jest trochę dziwaczny, ale
postanowiłam zaszaleć i wykorzystać
coś poza ogniwami.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za odwiedzenie mojego kawałka świata. Jest mi niezmiernie miło za pozostawienie przez Ciebie śladu po sobie w postaci komentarza.